25
sie
Koszty dostawy a sklep internetowy – ile to kosztuje?
Nie da się jednoznacznie wskazać, ile kosztuje wysyłka w sklepie internetowym. Informacje na ten temat są zawsze przekazywane w trakcie finalizacji zamówienia poprzez stronę sklepu. Standardowo przyjmuje się, że wysyłka przesyłki do 30 kilogramów to wydatek na poziomie od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych, zależnie od umowy z przewoźnikiem.
W przypadku towarów wielkogabarytowych i przesyłek paletowych koszty transportu mogą być nieco wyższe – nawet ponad 100-150 złotych za pojedynczą dostawę. Podczas prowadzenia własnej firmy e-commerce, warto też ograniczyć możliwość zlecania przesyłek pobraniowych. To często generuje straty dla firmy, gdyż wielu konsumentów nie odbiera terminowo paczek pobraniowych, a więc te wracają do magazynu – zajmując miejsce, czas oraz generując koszty przewozowe.
Ceny wysyłki paczek w firmie e-commerce – jak zachęcić klientów do złożenia zamówienia?
Wielu potencjalnych klientów sklepów internetowych porzuca swoje koszyki zakupowe właśnie na etapie weryfikacji kosztów transportu. W przypadku zamówień na niewielkie kwoty doliczanie co najmniej kilkunastu złotych za wysyłkę to standard. Taka informacja niestety skutecznie zniechęca potencjalnego klienta do zakupu.
Jak temu zaradzić? Warto wdrożyć w sklepie internetowym kody rabatowe oraz wprowadzić minimalną kwotę zamówienia, powyżej której wysyłka towaru będzie darmowa. To niesie szereg korzyści dla przedsiębiorców e-commerce: potencjalny klient nie tylko zamawia więcej towarów, ale także chętniej finalizuje zamówienia, chociażby przez wzgląd na darmową dostawę.
Jak wybrać firmę kurierską do sklepu internetowego?
Niestety, ale nie da się jednoznacznie wskazać tego, jaka firma kurierska będzie najlepsza dla sklepu internetowego. Tutaj liczą się przede wszystkim jak najniższe koszty realizacji transportu, ale także czas wysyłki. Ten również powinien być jak najkrótszy, a to przekłada się na zadowolenie potencjalnych klientów.
Na etapie poszukiwania firmy kurierskiej do sklepu e-commerce, warto wziąć pod uwagę:
- doświadczenie w branży,
- proponowane ceny usług,
- limity dotyczące gabarytów i wagi przesyłek,
- rabaty dla stałych klientów firmy przewozowej.
Sklepy internetowe, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w branży, mogą skorzystać z pomocy brokera kurierskiego. Ten będzie w stanie zaproponować wyjątkowo korzystne ceny realizacji zleceń przewozowych.
Jeśli interesuje Cię logistyka dla e-commerce, optymalizacja kosztów oraz usprawnienie procesów realizacji zamówień, koniecznie skontaktuj się z OEX Fulfilio. Otrzymasz kompleksowe rozwiązania, które pomogą Ci rozwinąć skrzydła w branży e-commerce.
Przeczytaj również: https://14cyfr.pl/usluga-fulfilment-czy-daje-przewage-w-prowadzeniu-sklepu-internetowego/